Diensten
De ontwikkelingen in Online Marketing gaan zeer snel en er is een grote behoefte aan het delen van kennis en praktijkervaringen op dit gebied. Ik adviseer organisaties al jaren op dit gebied en doe dit o.a. door:
Advies op gebied van Online Marketing
Ik merk dat organisaties vanuit hun marketingstrategie het prettig vinden om eens een klankbord te hebben op het gebied van online marketing. Hierbij worden bijvoorbeeld vragen gesteld zoals:
- Hoe kunnen we nu vaststellen of onze online marketing wel goed wordt uitgevoerd?
- Wat mogen we aan resultaten verwachten van online marketing en hoe maken we een goed plan hiervoor?
- Welke knelpunten zijn er nog t.a.v. onze online marketing?
- Hoe zorgen we er voor dat we meer bezoekers gaan krijgen op onze website?
- Wat is de ideale mix tussen social media, website, nieuwsbrieven en online adverteren?
- Hoe zorgen we er voor dat onze website beter gevonden gaat worden op Google?
Uitvoeren Quick Scans Online Marketing
Een goed startpunt is het laten uitvoeren van een Quick Scan. Hierbij wordt de actuele online marketing van een organisatie onder het vergrootglas gelegd om op deze manier vast te stellen waar de kansen liggen om verder op dit gebied te verbeteren. Dit resulteert bijna altijd in een presentatie waarin de website, social media, bezoekersstatistieken en bezoekersgedrag op de website geanalyseerd worden en verbeterpunten worden aangegeven. Hierbij hoort ook de analyse van de nieuwsbrieven die eventueel worden verstuurd.
Training en cursus Online Marketing
Mijn specialisatie is Conversie Optimalisatie: het vakgebied dat er voor moet zorgen dat een hoger percentage van de online bezoekers jouw online doelstellingen gaat realiseren (denk bijv. aan het gebruiken van het contactformulier op de website). Maar Conversie Optimalisatie is slechts één van de aspecten van online marketing: in de trainingen en cursussen die ik verzorg komt de gehele online marketing aan bod zoals SEO, SEA, Google Analytics, social media, campagnes en landingspagina’s en de manier waarop we een online marketingstrategie moeten vormgeven.