Cursus Online Marketing Introductie

In 2016 hebben we voor de eerste keer een cursus georganiseerd voor iedereen die meer wil weten over de kansen en mogelijkheden van online marketing. In 2017 gaan we dit opnieuw doen maar we verzorgen de cursus nu in samenwerking met Utrecht Business School (UBS).

arrow
25 Apr 2019

Ontwikkelingen online marketing

Online marketing is een vakgebied dat zich razendsnel heeft ontwikkeld. Dankzij internet kunnen afnemers (consumenten en bedrijven) uw organisatie snel vinden maar de concurrentie is hevig. Daarnaast is het belangrijk dat uw inspanningen in de website en sociale media wel effectief zijn en tegenwoordig kunnen we, gelukkig, alles goed meetbaar maken maar hoe moet dit dan? Hoe zorgen we er voor dat we zoveel mogelijk rendement halen uit de website en online communicatie? Met welke nieuwe online marketingkanalen dienen we dan rekening te houden, welke doelgroep vinden we waar en welke boodschap wensen zij te ontvangen? Tijdens deze cursus krijgt u nieuwe praktische kennis over online marketing en de manieren waarop u deze zo goed mogelijk voor uw organisatie kunt inzetten.

Inclusief Quick Webscan

Uniek: tijdens de cursus maakt u uw eigen online marketingplan 2017 voor uw organisatie. Om u hierbij te helpen wordt er voor u een Quick Webscan uitgevoerd en op uw locatie met u besproken.

De Quick Webscan levert inzicht in uw specifieke situatie op en geeft u inzicht in de belangrijkste verbeteringen die u kunt gaan doorvoeren.

>>> Meer informatie over onze Quick Webscan

Onderwerpen cursus
  • Hoe meet ik of mijn website geoptimaliseerd is voor zoekmachines?
  • Wat kan ik leren uit de statistieken die over mijn bezoekers aan de website worden bijgehouden (SEO)?
  • Welke social mediakanalen zijn voor mij belangrijk en hoe kan ik deze zo effectief mogelijk gebruiken?
  • Wat is de praktische invulling van een contentstrategie voor mijn organisatie?
  • Welke online advertentiemogelijkheden zijn er allemaal en hoe pas ik deze toe (SEA)?
  • Hoe zorg ik er voor dat mijn bezoekers aan de website sneller en meer bestellingen, aanvragen of reserveringen gaan plaatsen?

Resultaat

Na afloop van de cursus “Online marketing – Introductie” bent u bekend met de belangrijkste ontwikkelingen binnen dit vakgebied en kunt u deze ook voor uw organisatie toepassen. U bent in staat om de aspecten rondom een online marketingplan te beschrijven en aan de hand van de resultaten uit de Quick Webscan weet u wat voor uw organisatie de belangrijkste zaken zijn die u direct in de praktijk kunt gaan brengen. U weet hoe u de statistieken rondom de bezoekers aan uw website moet interpreteren en aan welke eisen uw website moet voldoen in het kader van zoekmachine optimalisatie en welke mogelijkheden er zijn om gebruik te maken van online advertentiemogelijkheden.

Locatie cursus en data

De cursus wordt georganiseerd in Teaching Hotel Maastricht. We kunnen maximaal 15 deelnemers ontvangen in een inspirerende omgeving waarbij we theorie en uitwisseling van ervaringen door cursisten zoveel mogelijk combineren. De cursus bestaat uit 3 dagdelen en deze starten telkens om 19.00 uur en afsluiting vindt plaats om 22.15 uur. De data van de bijeenkomsten zijn:

  • Maandag 20-3-17
  • Maandag 27-3-17
  • Maandag 30-3-17

Meer informatie en aanmeldingen

Op de website van UBS vindt u meer informatie en kunt u zich ook aanmelden.

Gratis Mini Quick Webscan ontvangen over uw website?

Stuur ons uw gegevens en wij kijken met een kritische blik naar uw website. Wij geven u vijf waardevolle tips waarmee u direct uw website kunt verbeteren. Rendement gegarandeerd.

Voor een volledige WebScan inclusief analyse uit Google Analytics, concurrentie-analyse, de prestaties van uw website in Google en nog meer kijkt u hier

privacy We respecteren uw gegevens en versturen nooit spam